BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dia kata....

If there's a book you really want to read but it hasn't been written yet, then you must write it. ~Toni Morrison

tapi saya kata...

If there's a blog I really want to read but it hasn't been written yet, then I must write it. ~Nur, Transisi Hati

Wednesday, October 6, 2010

Muqaddimah

Assalamualaikum.
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.



Setelah berbulan-bulan lamanya saya memikirkan untuk mewujudkan blog ini, akhirnya, dengan izin Allah swt, Tuhan sekalian alam dan dengan bantuan rahmatnya yang tidak terhitung, saya berjaya menghasilkan blog ini.

Transisi Hati - nama ini hanya spontan direka memandangkan nama-nama yang selama ini dicadangkan telah diguna pakai oleh pemilik blog lain. Transisi secara mudah boleh diterjemahkan sebagai peralihan dari suatu keadaan. Maka lahirlah Transisi Hati yang insyaAllah akan memaparkan secara langsung paradigma yang mungkin boleh mengubah hati para pembaca dengan izin Nya.

Di sini, saya akan berkongsi pelbagai perkara tentang hidup sebagai hamba Nya. Mengabungkan akal logik dan agama yakni Islam,diharap segala catatan saya akan dijadikan panduan untuk diri saya sendiri dan juga pembaca sekalian jika perlu.

Diharap, segala apa yang bakal, sedang mahupun telah dikongsi tidak akan menyentuh sensitiviti mana-mana pihak kerana saya sekadar menasihati diri sendiri dalam mencari keredhaan Allah swt sebagai seorang hamba Nya yang tercari-cari entiti diri sebagai cerminan hati.

Wallahualam.





sumber gambar : google, http://s492.photobucket.com/albums/rr284/mafiano4041/?action=view&current=Al_Jalalah_hati.gif&newest=1

0 comments:

my heartbeat :)